Субота, 18.05.2024, 09:16 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
Головна » 2009 » Листопад » 19 » Долали-долали і не подолали. Кадастр знову без закону
15:21
Долали-долали і не подолали. Кадастр знову без закону

Зі стенограми пленарного засідання Верховної Ради України 17 листопада 2009 року:

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, продовжуєм нашу роботу. У нас якраз сприятлива ситуація для розгляду вето Президента України. Оголошується до розгляду Закон України "Про державний земельний кадастр" з пропозиціями Президента, після доопрацювання. Реєстраційний номер 0855. Доповідає народний депутат Ткач. Будь ласка.

Доповідає народний депутат Ткач.

12:47:47 ТКАЧ Р.В.

Шановний пане головуючий! Шановні народні депутати, запрошені! Комітетом Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин на своєму засіданні 19 червня 2009 року розглянуто проект Закону України про державний земельний кадастр за реєстраційним номером 0855. Слід зазначити, що історія даного законопроекту наступна. Він був внесений в стіни Верховної Ради України ще в 2004 році. 20 березня 2007 року його було прийнято як закон. Однак Президент України не підписав його і 13 квітня 2007 року повернув до Верховної Ради із своїми пропозиціями. І порівняльна таблиця, яку ми сьогодні розглядаємо, доопрацьована комітетом, згідно з Постановою Верховної Ради України про доопрацювання Закону України про державний земельний кадастр від 27 червня 2007 року, з урахуванням зауважень Президента України.



В результаті доопрацювання членами комітету було внесено 113 пропозицій і поправок. З них враховано 101. Основним зауваженням, що висловлював Президент до законопроекту, є те, що законопроектом фактично створювалася подвійна база відомостей щодо земельних ділянок. І що функцію ведення державного земельного кадастру повинен виконувати один орган. Тобто Президент України заперечував проти того, щоб введення земельного кадастру і документації здійснювалося не лише центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його органами на місцях, але й органами місцевого самоврядування.

Зазначу, що це зауваження нами враховано в тексті законопроекту і передбачається: органами ведення державного земельного кадастру є органи земельних ресурсів. Оскільки сільські ради на даний час не мають ні фінансової, ні матеріальної, ні кадрової можливості для здійснення таких повноважень.

Крім того, у законопроекті передбачено необхідність здійснення обміну інформацією щодо земельних ділянок між сільськими, селищними, міськими радами та органами земельних ресурсів. Таким чином державний земельний кадастр буде існувати, як єдина інформаційна система, що і пропонував Президент України. А державна реєстрація прав на земельні ділянки буде здійснюватись у порядку, передбаченому Законом України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”.

Кадастр буде вестися на трьох рівнях: загальнодержавному, регіональному та місцевому. Відомості державного земельного кадастру є відкритою інформацією за винятком тих, які віднесені Законом України „Про інформацію” до інформації з обмеженим доступом.

Таким чином хочу зазначити, що нам з вами, нарешті, прийняти цей закон, який є доопрацьований комітетом та враховує і європейський досвід, оскільки на сьогодні Україна залишилася єдиною державою на пострадянському просторі, в якій законодавчо не врегульовано питання земельного кадастру. Я порошу вас уважно підійти до розгляду цього законопроекту і підтримати рішення нашого комітету про прийняття цього законопроекту в цілому.

Дякую. Доповідь закінчена.



ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Роман Володимирович.

Шановні колеги, оскільки цей проект у нас уже проходив процедуру розгляду зауважень Президента, вже доопрацьовувався у комітеті, у нас зараз запропонована нова редакція проекту, яка сформована, скажем так, у своєрідний спосіб відповідно до вимог української Конституції, тому що до закону, який був ухвалений Верховною Радою, крім зауважень Президента, при доопрацюванні внесені пропозиції народних депутатів України, що, на моє переконання, є абсолютно антиконституційним. Але поки редакція Регламенту передбачає доопрацювання невідомо чого, тому що пропозиції Президента України комітет не може доопрацьовувати, тому зараз на розгляд сесійної зали ми пропонуємо визначитись щодо пропозицій, які вносить профільний комітет.

Чи будемо розглядати кожну пропозицію, яка внесена народними депутатами України, чи зараз відповідно до рекомендацій профільного комітету розглянем ті пропозиції народних депутатів, які рекомендує комітет не враховувати, тобто в режимі другого читання.

Які будуть пропозиції? Будь ласка, Роман Володимирович.



ТКАЧ Р.В. Шановний Олександре Володимировичу, я хочу вам сказати, що в принципі окрім зауважень депутатів членів комітету ні від кого не поступало зауважень до другого читання. Тут поступили тільки правки від мене як народного депутата, від мого колеги Бевзенка Валерія Федоровича. В принципі ми пройшлися по всіх цих поправках, частина з них врахована, частина з них відхилена, і тому сьогодні цей документ є системним. Я дуже боюся, що якщо ми підемо по кожній поправці і, не дай Бог, навіть технічно не наберемо 226 голосів на підтримку поправки, ми просто втратимо єдність і системність цього законопроекту. Тому би я вас просив не йти по поправках. Може в кого є із депутатів зауваження, я хочу на них дати своє пояснення. І крім того я би просив вас, щоб з моїх слів внести поправку 113, бо коли вже було розглянуто всі ці поправки на комітеті, до нас звернулися і науковці, і фахівці-практики з проханням про те, щоб подати інакше 113 поправку. Я, з вашого дозволу, хотів би її для стенограми зачитати.



ГОЛОВУЮЧИЙ. Секундочку. Поки що дозволу немає. 113 поправка народного депутата Бевзенка є в таблиці. Зараз ми розглянемо ті поправки, які є, 113 тут, а потім перейдемо вже до вашої пропозиції. Працюєм в режимі другого читання.

Шановні колеги, ті народні депутати України, які внесли свої поправки, і комітет рекомендує їх відхилити, наполягають на розгляді своїх поправок? Хто з народних депутатів України наполягає на розгляді своїх поправок? Ніхто не наполягає.

Шановні колеги, хто заперечує проти рекомендацій комітету по врахуванню будь-якої з поправок, яка внесена в порівняльну таблицю? Ніхто не заперечує. Є заперечення. Будь ласка…

Народний депутат Сінченко, будь ласка. Мікрофон народного депутата Сінченка, будь ласка.



12:54:30

СІНЧЕНКО В.М.

Шановні колеги, я хотів би відмітити, що цей закон він мусив би бути відпрацьований разом з Комітетом виконавчої влади та місцевого самоврядування, бо якраз у цьому законі є тільки організаційні заходи, які повинні здійснювати місцеві органи самоврядування, сільські, селищні та міські ради, а не ведення документації. Це є порушення Закону „Про місцеве самоврядування” (стаття 33) та порушення Конституції України (6-та, 7-ма, 140-ва і 142 стаття). А тому є пропозиція відхилити. Я вибачаюся, на доопрацювання. І разом з нашим комітетом щоб ми узгодили всі розбіжності.



ГОЛОВУЮЧИЙ. Який номер поправки пропонуєте відхилити? Пропозиція відхилити взагалі?



СІНЧЕНКО В.М. Да.



ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, відповідайте.



ТКАЧ Р.В. Шановний головуючий, шановні колеги, я хочу вам сказати, що, в принципі, те, що зараз доповідав колега, логіка в тому є. Але ми маємо зрозуміти, що в Україні ми пішли трішечки інакшим чином.

Ще в 2004 році Держкомзем фактично забрав функцію введення в тій частині, що було до того часу, кадастру на місцевому рівні. У сільських місцевих радах забрано поземельні книги, книги реєстрації договорів оренди, книги реєстрації державних актів. Фактично на сьогоднішній день цією роботою займаються у районах.

Окрім того, ми з вами прийняли у 2003 році Закон „Про реєстрацію прав нерухомості” і так дальше, де функцію ведення кадастру ми віддали органу, центральному органу земельних ресурсів і їх органам на місцях. І тому сьогодні ми вже не хотіли міняти концепцію, і ми її так само, як вона є, виклали в цьому законі. І ми не можемо сьогодні, зараз повертатися до того, що віддати функцію ведення кадастру місцевим органам влади. Уявіть собі сьогодні, у них немає комп’ютерів, у них немає єдиної бази, у них немає землевпорядників, у них немає врешті-решт коштів. І тому сьогодні уже те, що є сформовано, навіть якщо воно десь і неправильно, його треба просто розвивати. Цим законом ми усуваємо деякі неточності, недоліки. І ми вважаємо, що все-таки ввести кадастр має державний центральний орган з питань земельних ресурсів.



ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, шановний доповідачу, у нас ситуація, я думаю, для всіх зрозуміла. У нас від квітня 2007 року є вето Президента на цей закон. Такою поведінкою неврахування конституційних положень і всіляких доопрацювань ми заблокували по суті появу в Україні Закону про державний земельний кадастр.

Тому зараз є пропозиція комітету по суті поправок, які внесені комітетом, заперечень немає. Нам потрібно визначитися: або мати уже цю нову редакцію, або відкрити можливість внесення нового проекту, який буде ухвалений Верховною Радою і набуде чинності.

Я ставлю на голосування про прийняття в цілому проекту Закону про державний земельний кадастр у новій редакції, сформульований профільним комітетом після доопрацювання зауважень Президента України. Прошу визначатися.



12:58:26

За-162

Рішення не прийнято. Закон скасовано.

Є велике прохання, щоб профільний комітет доклався до того, щоб в Україні з’явився новий проект закону, який пройде всю парламентську процедуру і якнайшвидше набуде чинності. Дякую за роботу.



ТКАЧ Р.В. Дякую вам.



  ІРЦ "Реформування земельних відносин в України", 2009
Категорія: Законодавство | Переглядів: 990 | Додав: ifgeozem | Рейтинг: 0.0/0